3. kesäkuuta 2014

Huvikummun remontti

Huvikummun remontteeraus alkoi. Melkoisella ähellyksellä sain talon kasaan, tosin osasia irtoilee vieläkin. Kuumaliimani ei taida olla kovin hyvää...  
Tästä piti tulla romanttinen, hauska, pastellien ja iloisten värien sekamelska. 
Mutta EI. Talolla on oma tahto, niinkun tuntuu aina olevan mun tekeleissäni. 
Ei vaan sopinut hempeät värit, ei sitten millään. (Syytän tästä nukkiskerhon retroväri-ihailijoita.)



Löysin ihanan karseita papereita sinellistä, niistä sitten tuli tapetit jotka kelpasivat pepille. 
 

Nukkekoti Lindbergissä olen pyrkinyt tekemään kaiken mahdollisimman aidoista materiaaleista, lattiat on puuta, kaakelit oikeaa kaakelia jne. Tässä talossa haasteena on saada koko hökötys pysymään mahdollisimman kevyenä, koska suunnittelen laittavani sen seinälle. Eikä materiaali, josta talo on koottu, kestä kovin paljoa painoa. Kaikki pinnat tulevat siis olemaan paperia. Keittiöseinän hella-kaappi-viritelmä on styroksia. Ostimme uuden tietokoneen kotiin, kone oli pehmustettu isoilla syroksipaloilla. Säästelin niitä ja aika-ajoin tutkailin muotoja, josko heräisi jotain visioita mitä siitä suoraan esmes maalaamalla saisi tehtyä. Minulla ideat yleensä lähteekin juuri materiaalista itsestään, haalin kaikenlaista romua ja rompetta, katselen ja ihmettelen niitä, ja lopulta niistä syntyy jotain uutta hauskaa. Tai sitten lähtevät kaatopaikalle :)


Olen minä taas tehnyt vähän paperisia "emali"kannujakin. Etualan kannuista tuli hirmu hauskoja, laitoin niihin päälle valko-musta pilkullista kynsilakkaa! 

Ei kommentteja: